para pengikut

Wednesday, November 10, 2010

KLIPAS....Versi 2

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera

Klipas adalah gelaran yang kawan enchik bagi kat enchik 5 tahun lepas. Mesti korang tertanya-tanya apa itu "Klipas"?


Macamana enchik dapat gelaran Klipas itu ?

1) Baik , yang pertama. KLI,

Enchik dalam perjalanan pulang dari KL- TELUK INTAN untuk pulang ke kampung , cuti semester . Masa itu, enchik naik bas transnasional . Selalunya, enchik akan request seat single, tapi malangnya dah habis.Jadi enchik duduk bersebelahan dengan mamat berbangsa india / *keling. Dipendekkan cerita, kawan enchik memerli enchik la . Jadi dapatlah gelaran Kli.

2) Yang kedua, PAS

Bukan parti politik itu ya. Tidak sama sekali .Suatu malam , masa tengah lepak dengan kawan enchik , kawan enchik tegur enchik, bau macam LIPAS.

Jadi. kawan enchik itu sesuka hati dan selambanya menggelarkan enchik dengan KLIPAS. Dah 5 tahun peristiwa itu terjadi, memikirkan kembali menambahkan hilai tawa di dalam hati . Entah apa cerita terbaru kawan enchik tu , tapi enchik rasa dia baik-baik sahaja dan tentunnya bahagia sekarang. 

Kawan enchik (sekarang dah bertugas di China) selalu pesan kat enchik

" Kadang-kadang kita kena meletakkan kepentingan orang lain melebihi kepentingan diri kita sendiri"

Dalam erti kata lain , kita janganlah terlampau pentingkan diri sendiri sehingga terlupa kepentingan orang lain .

Mood enchik malam ini agak bercelaru , enchik nak lari sedikit dari topik entri enchik malam ni . Enchik tidak tahu kenapa, mungkin kerana keputusan yang enchik buat dahulu yang akhirnya memakan diri enchik sendiri. Enchik cuba untuk tidak memikirkan tapi kadang-kadang enchik tidak boleh lari daripada perkara ini. Sudah terhantuk baru tergadah.

* enchik tidak bermaksud mahu menyinggung mana-mana pihak andai penggunaan ayat tersebut agak sensitifbagi sesetenga individu. 

Wassalam
: (


No comments:

Post a Comment

Ulasan.ulas ulas ulas ulas.