para pengikut

Tuesday, October 19, 2010

CINTA JANGAN KAU PERGI

Assalamualaikum wbt dan bertemu kembali.
Disini tempat aku meluahkan segala apa yang aku rasa dan aku pendam di hati.

Cinta sememangnya sesuatu yang indah , manis, dan sesuatu yang menjanjikan kebahagiaan kepada mereka yang merasainya. Yang pasti, cinta itu bukannya sesuatu yang dipaksa , ia datang dari hati kita sendiri.

Kemanisan bercinta itu terletak kepada kesungguhan mereka di dalamnya. Mengabdikan bersama pasangan yang tersayang, memberikan yang terbaik buat pasangannya.

Namun, tidak semua bernasib baik sebegitu merasakan cinta, merasakan indahnya cinta. Andai ditanya kepada anda,
"Pernahkah anda merasakan pedihnya putus cinta?"

Sebahagian antara kita pernah merasakan pedihnya cinta, seksanya putus cinta. Memutuskan ikatan yang terjalin sekian lamanya.

Soalan ini juga bakal ditanya selepas soalan yang di atas telah disoalkan

" Siapa yang minta putuskan hubungan itu, kamu atau dia?"

Nah, disini bermulanya permainan teka teki, andai diberitahu kita sendiri yang minta diputuskan hubungan, jawapan dari kita mungkin pasangan kita berlaku curang, tidak memahami , tidak memberi komitmen, dan sebagainya DAN jika sebaliknya andai dia yang memutuskan hubungan, makin banyak soalan yang terpacul dari pihak kita yakni mangsa dalam ini, aku tidak cukup baikkah untuk kamu?, kamu sudah ada yang lain? kamu sudah jemu dengan aku ? dan sebagainya lagi yang akhirnya akan disudahi dengan sumpah seranah.

Walau apa pun yang berlaku, walau apa pun yang terjadi, kita harus akur di atas setiap yang berlaku tentu ada hikmah disebaliknya. Mungkin ditakdirkan insan yang lebih baik bagi kedua-dua pihak.

Soalan saya pada anda? Pernah tak anda sesali sekiranya anda melepaskan seseorang itu pergi dari anda? Dan andai insan yang pernah anda sayangi itu telah menemukan cinta yang baru, apa yang anda rasa tat kala itu? Sedih? Gembira? Merasakan diri kita sudah ditemu pengganti?

Dan pernah kah anda merasakan kehilangan sesuatu yang amat besar dalam hidup anda selepas anda sendiri yang memutuskan untuk melepaskannya?Huh.. Merasa rugi melepaskannya pergi . Baru merasa kehilangan selepas anda meninggalkannya?

Itulah sifat manusia. Tidak menghargai sesuatu yang berharga hanya selepas kehilangannya.

Dan aku sendiri tidak lari dari sifat itu. Maafkan aku .. ... ... ..

Jangan Kau Pergi....



No comments:

Post a Comment

Ulasan.ulas ulas ulas ulas.