para pengikut

Tuesday, September 4, 2012

Oh Tuhan... Begitu Sakit Hati Ini


Begitu sakit ku rasakan sehingga kini. Belum pernah ku merasakan keadaan perit dan penuh tersiksa sedemikian rupa. Sehingga kini belum lagi aku menjumpai penawar bagi mengubati luka yang amat parah dan begitu menusuk. Tidak pernah juga aku merasakan bahawa sesuatu yang indah akan diakhiri dengan keadaan sebegini. 

Pernah suatu ketika aku mentafsirkan cinta itu sesuatu yang indah dan luar biasa yang bakal merubah hidup. Pernah juga aku mentafsirkan cinta itu sesuatu perkara yang indah yang tak terjangkau oleh fikiran yang bisa membawa hati ke dalam suatu dunia yang begitu indah , dunia yang begitu mendamaikan.

Itu semua dulu. Perkara yang pernah ku fikirkan. Perkara yang pernah ku impikan. Tetapi, itu bukanlah suatu yang mampu ku kecapi mahupun mampu ku miliki. Sesuatu yang tak pernah pun ku miliki dari awal dari dia. Ia hanyalah dusta semata-mata. Bagiku , aku hanya suatu persinggahan bagi mengubat hatinya yang luka. Persinggahan untuk dia melepaskan kesunyian di hatinya.

Hati begitu perit menahan setiap hari . Hari-hari yang mendatang tidak lagi membawa keceriaan di dalam hidup meski aku cuba untuk menidakkan luka yang terpahat di hati . Apakan daya aku hanyalah manusia biasa , yang ingin disayangi dan dicintai.

Sampai bila aku mampu berdiri dan mampu untuk tersenyum kembali, aku pun tidak pasti. Aku sendiri tidak pasti samaada masa mampu memulihkan apa yang terluka di hati. Oh Tuhan.... Begitu sakit hati ini


Sekurang-kurangnya ada perkara yang boleh membuatkan diri  ku tersenyum.. itupun untuk seketika

:'(

No comments:

Post a Comment

Ulasan.ulas ulas ulas ulas.