para pengikut

Wednesday, September 12, 2012

Perlu Untuk Ambil Tahu

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera.

Ha, tadi enchik bersantai di kedai mamak berdekatan rumah. Seperti biasalah, teh tarik kurang manis pilihan enchik. Berborak bersama rakan karib, mulanya tentang gajet, kemudian kisah kahwin kawan sambil mengenang nasib diri masing-masing yang masih belum berkahwin dan sehinggalah isu politik. 

Kebetulan pula bercakap mengenai isu tersebut, menyapa pula seorang sahabat kami yang sudah lama tidak ketemu. Lantas, menjadi panas pula mengenai isu politik. Tentunya bila kita bercakap mengenai politik lagi-lagi tahun ini, Pilihan Raya Umum ke 13 la yang menjadi topik perbualan hangat. Boleh dibuat gaduh jugalah.

PRU 13 antara HIT tertinggi di enjin pencarian Google

Berbalik kepada perbualan itu, masing-masing mempunyai pandangan dan sisi peribadi terhadap politik mereka sendiri. Enchik mempunyai pandangan politik sendiri, rakan enchik pun mempunyai pandangan politik beliau sendiri. Namun tidak pula bagi rakan enchik yang baru tiba ini. Ayat beliau mudah..

"Tak perlu nak ambil tahu. Malaslah. Malas nak mengundi"

Menghormati beliau sebagai kawan yang sudah lama tidak ketemu, enchik tidak mahu pula membidas mahupun menidakkan pendirian beliau. Bagi enchik, mudah, benda ini PERLU untuk kita ambil tahu dan peduli. Tak kisahlah HALUAN mana , cuma sebagai pendapat peribadi, corak pentadbiran negara kita, rakyat yang tentukan. Menyokong atau tidak, itu hak dan pilihan masing-masing.

Kejap! Enchik bukan nak tulis entri pasal politik ya. Hanya pandangan berbaur peribadi sahaja terhadap apa yang rakan enchik cakapkan tadi. Jangan menidakkan hak kita sebagai rakyat Malaysia yang bebas untuk mengundi. 
Gunung tak sama tinggi 

Kueh Seri Muka??


Penis Enlargement?

Game Pacman mungkin?

Apapun haluan pandangan politik kita semua, itulah yang perlu kita hormati. Ha, dah daftar sebagai pengundi belum?? Saya Pilih Mengundi.


p/s : Teruja untuk mengundi buat kali pertama. "Saya pilih Keamanan, Saya Pilih Malaysia"



No comments:

Post a Comment

Ulasan.ulas ulas ulas ulas.